Jak często można kupować telefon na firmę i ile na tym zaoszczędzimy?
Autor: Orange Flex
Data dodania: 4 December 2022
Prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą? Niezależnie od tego, czy działasz samodzielnie, czy zatrudniasz kilkoro pracowników, bez smartfona się nie obejdzie! Ale jak często można kupować telefon na firmę, by nie narazić się skarbówce? Sprawdź.
O czym przeczytasz w artykule:
- Jak często można kupować telefon na firmę i czy można mieć dwa telefony?
- Czy telefon na firmę jest tańszy? Jak obniżyć koszty telefonu firmowego?
- Czy abonament telefoniczny może być kosztem uzyskania przychodu? A karta?
Jak często można kupować telefon na firmę?
Dobra wiadomość – nie ma tu ograniczeń! Najczęściej przedsiębiorcy kupują nowe smartfony co 2 lata, bo tyle zwykle trwa umowa z operatorem.
Jeśli jesteś fanem nowych technologii i chcesz na bieżąco korzystać z najlepszych rozwiązań, możesz to robić częściej. Liczba urządzeń oraz częstotliwość ich zakupu zależy od Twoich indywidualnych potrzeb.
Pamiętaj tylko, że telefon musi być faktycznie wykorzystywany w celach służbowych. A zatem możesz mieć np. dwa telefony zarejestrowane na firmę, jednak musisz umieć wykazać, że są przeznaczone tylko i wyłącznie na potrzeby przedsiębiorstwa (czyli nie wykorzystujesz żadnego z nich również do celów prywatnych).
Przeczytaj też: Jak i kiedy można wziąć telefon na firmę? Podpowiadamy!
Telefon na firmę – czy można go kupić taniej?
O ile taniej można zakupić telefon na firmę? Fakt prowadzenia działalności gospodarczej nie wpływa na obniżenie jego ceny, natomiast smartfon może pomniejszyć podstawę do opodatkowania przedsiębiorstwa, jeśli wliczysz jego zakup w koszty prowadzenia działalności gospodarczej.
Nie zapomnij tylko, że wydatki na firmę o określonej kwocie musisz wprowadzać do ewidencji, a w określonych przypadkach poddać opisom amortyzacyjnym. O tych kwestiach najlepiej porozmawiaj ze swoim księgowym 🧐.
Czytaj więcej: Flex dla Firm – jak odliczyć telefon na firmę?
Telefon na firmę – jaką ofertę komórkową można wliczyć w koszty?
Pamiętaj, że nie tylko zakup telefonu, lecz także abonament możesz wliczyć do kosztów uzyskania przychodu (ważne jest, aby na podstawie billingu od operatora komórkowego wykazać, że rozmowy były rozmowami firmowymi; nie jest to możliwe w przypadku oferty na kartę).
Jeśli szukasz odpowiedniej oferty dla swojej jednoosobowej działalności gospodarczej, sprawdź Plany komórkowe Orange Flex dla Firm. Nie wiążesz się tu długoterminową umową – możesz zrezygnować z oferty, kiedy chcesz. Swoimi usługami zarządzasz wygodnie w naszej apce. Co ważne, po każdej płatności otrzymasz e-fakturę. Zapraszamy! 😉
Przeczytaj: Dlaczego warto być Flex?
Chcesz kupić telefon na firmę i wrzucić go w koszty? Wiele świetnych modeli także znajdziesz w apce Orange Flex! Wejdź do aplikacji i odwiedź Sklep Flex, w którym czekają na Ciebie atrakcyjne oferty na urządzenia mobilne. Znajdziesz tu też telefony odnowione – to superopcja, jeśli dbasz o środowisko tak jak my! (I o swój portfel...)
Przeczytaj: Jak polecać Orange Flex i zarabiać?