Jak zarabiać na TikToku i na jakie kwoty można liczyć?

Autor: Orange Flex

Data dodania: 30 May 2023

Wyobraź sobie, że robisz w życiu to, co Cię pasjonuje, co sprawia Ci przyjemność i jeszcze na tym zarabiasz. A w dodatku nie są to małe sumy 🤗 Kuszące, prawda? TikTok jest jednym z najlepszych miejsc, które to umożliwiają, cieszy się bowiem olbrzymią popularnością. Trzeba jednak wiedzieć, jak to robić! Dlatego pokusiliśmy się o mały risercz i mamy dla Ciebie kilka porad. Dowiedz się, jak zarobić na TikToku 💰
🧐 O czym przeczytasz w artykule:
  • Na czym polega fenomen TikToka?
  • Jak włączyć zarabianie na TikToku i jak działają gifty?
  • Jak zarabiać na TikToku? Opcji jest kilka
  • Ile zarabia się na TikToku?

Od zera do tiktokera – krótka historia platformy i zarabiania na TikToku

TikToka chyba nikomu nie trzeba przedstawiać, ale dla porządku powiedzmy, że jest to aplikacja, która umożliwia użytkownikom nagrywanie i udostępnianie krótkich filmików wideo. A jak to się stało, że ten serwis społecznościowy stał się jednym z najpopularniejszych na świecie? TikTok został stworzony przez firmę ByteDance z siedzibą w Pekinie w Chinach. Platforma pojawiła się na rynku w 2016 roku pod nazwą Douyin, a w 2017 roku została uruchomiona jej globalna wersja. W 2018 roku koncern wykupił natomiast konkurencyjną musical.ly, a obydwa serwisy zostały połączone i stworzyły wielką platformę z milionami użytkowników, dając możliwość spopularyzowania aplikacji na całym świecie.
💯 Liczba aktywnych użytkowników TikToka w 2022 roku wynosiła ponad 1 mld osób, a aplikacja została już pobrana ponad 3 mld razy i pobiła rekord użytkowników w najkrótszym czasie ze wszystkich platform społecznościowych! W tej apce znajdziesz mnóstwo różnych treści – od układów tanecznych (tych profesjonalnych, jak i amatorskich), przez pranki i challenge, aż po tutoriale 💃 Treści rozrywkowe oczywiście miło się ogląda, ale czy na TikToku się zarabia? Ba! Pytanie nie powinno brzmieć, czy, a ile (zostań z nami do końca, a obiecujemy rzetelnie odpowiedzieć!). Ta platforma jest wręcz jednym z najlepszych narzędzi umożliwiających monetyzowanie treści w mediach społecznościowych. No dobra, to pora dowiedzieć się, jak zarabiać na tym TikToku!

Zarabianie na TikToku – jak w to wejść?

Najważniejsza informacja jest taka, że każdy tiktoker może zarabiać na swojej działalności. W praktyce nie jest to jednak takie proste, trzeba bowiem zgromadzić odpowiednio dużo followersów. Jednocześnie na platformie nie da się czerpać korzyści po prostu z wyświetleń materiałów czy polubień. To w takim razie jak zarabia się na TikToku?
Po zdobyciu 1000 followersów TikTok umożliwia robienie transmisji na żywo, a 10 000 obserwujących pozwala na przyjmowanie w trakcie „lajfów" tzw. giftów 🤳 Są to wirtualne upominki od widzów, którzy najpierw muszą kupić monety, a następnie wymienić je na prezenty. Każdy ma przypisaną wartość punktową, najtańszy kosztuje jeden punkt, najdroższy – 35 000 punktów. Wartość monet zmienia się wraz z kursem walut, obecnie 5 sztuk kosztuje około 0,40 zł.
👉 Żeby włączyć zarabianie na TikToku, twórca musi też:
  • zakwalifikować się do otrzymywania prezentów (przejść kontrolę bezpieczeństwa),
  • mieć aktywne konto od co najmniej 30 dni,
  • być pełnoletni,
  • nie być związany z żadną partią polityczną ani rządem.
Tiktoker może potem zsumować wszystkie gifty, które dostał, a następnie wymienić je na diamenty, które są przeliczane na realną wypłatę. 50% tej kwoty trafia do TikToka, a 50% w ręce właściciela konta.

Jak zarabiać na TikToku? Inne możliwości

Zarabianie na TikToku to nie tylko transmisje live. Jak jeszcze można zyskać na prowadzeniu konta na tej platformie?
  1. Promowanie produktów (influencer marketing) – podejmowanie współpracy z markami, które chcą promować swoje produkty lub usługi w social mediach, może się baaardzo opłacić (jak bardzo – o tym za chwilę). Żeby otrzymywać takie propozycje, trzeba jednak prowadzić atrakcyjny kanał, który angażuje odbiorców i trafia z treściami do klientów danej marki. Możesz też samodzielnie skontaktować się z lokalnymi firmami i zaproponować współpracę. Jak to działa? Dostajesz produkt, testujesz go, opowiadasz o zaletach i otrzymujesz wynagrodzenie (lub otrzymujesz dany produkt w zamian za jego promocję – tzw. barter).
  2. Marketing afiliacyjny – to programy partnerskie, które opierają się na polecaniu – wydawca poleca produkt, usługę lub stronę i otrzymuje od reklamodawcy prowizje od sprzedaży. Aby zacząć zarabiać w ten sposób na TikToku, zazwyczaj nie trzeba mieć dużej liczby obserwatorów 😍 Co to znaczy w praktyce? Dostajesz produkt, opowiadasz o nim i wklejasz specjalny link, który otrzymujesz od reklamodawcy. Jeśli Twoi followersi klikną w niego i kupią daną rzecz, dostajesz określony w umowie procent od transakcji.
  3. Zarządzanie kontami – polega na prowadzeniu konta w SoMe innym osobom. Żeby to robić, musisz znać podstawowe zasady social media marketingu, przyda się też wiedza na temat zarządzania kampaniami TikTok Ads 🧐
  4. Sprzedaż konta – tiktoker może też zarobić na sprzedaży konta. Za małe konto, czyli posiadające 6000 obserwujących, można zgarnąć około 230 zł, a za duże, z 80 000 obserwujących – mniej więcej 2200 zł.
❗️❗️ W zarabianiu na TikToku pomoże Ci Orange Flex, w którym nawet w najmniejszym Planie z social mediów korzystasz bez zużywania GB z pakietu! Możesz nagrywać i publikować bez ograniczeń. Świetna opcja nie tylko dla tych, którzy lubią oglądać TikToka, lecz także dla twórców i właścicieli małych firm! Sprawdź Orange Flex dla Firm.

No to… ile zarabia się na TikToku? 💵

Nikt nie lubi odpowiedzi „to zależy", ale faktycznie – to, ile można zarobić na TikToku, zależy m.in. od liczby followersów, tematyki publikowanych treści (największy potencjał mają konta o tematyce rozrywkowej, beauty, modowe oraz lifestyle'owe), zasięgów czy czasu trwania danej kampanii. Nie bez znaczenia są też trendy, którymi żyje TikTok. Mogą to być: dźwięk, układ taneczny, hasztag czy element graficzny. Mają one swoją żywotność i szybko stają się viralami.
Zarobki najpopularniejszych polskich tiktokerów sięgają obecnie kilkudziesięciu tysięcy złotych za jeden materiał, ale górna granica nieustannie przesuwa się coraz wyżej. Żeby zarabiać na TikToku, nie trzeba jednak wcale być gigantem – w końcu każdy od czegoś zaczyna! Mając mniejsze konto, na współpracach z markami można zarobić około 2,5-5 tys. zł , ale już większe profile mogą zgarnąć nawet 15 tys. zł za pojedyncze zlecenie 🤩
Prawdziwym hitem są współprace długoterminowe – jeśli influencer ma własny popularny format, a jego materiały generują potężną liczbę wyświetleń, kwoty za 6-7 materiałów promujących markę sięgają 80-100 tys. zł 🤯 Nie dziwi więc fakt, że „polska królowa TikToka”, Maria Jeleniewska, jakiś czas temu pochwaliła się... zakupem trzech mieszkań w Hiszpanii.

Pierwszy raz Flex?

Poczuj wygodę subskrypcji, czyli zwykłe-niezwykłe usługi w apce.

Podobało się?
Udostępnij