Jak zwiększyć sprzedaż przed świętami w jednoosobowej firmie?

Autor: Orange Flex

Data dodania: 12 November 2023

Z perspektywy biznesowej święta to przede wszystkim okazja do zwiększenia sprzedaży. Ludzie kupują nie tylko prezenty, ale też dekoracje, zastawę, ubrania i produkty spożywcze. Jako przedsiębiorca nie możesz przegapić okazji, aby dotrzeć do nowych klientów i odezwać się do tych, którzy już Cię znają. Coraz więcej osób chętnie wspiera małe biznesy, dlatego nie musisz (i nie warto) konkurować z koncernami. Jakie wartości zaoferować klientom i jak zwiększyć sprzedaż w firmie w okresie przedświątecznym?
Co znajdziesz w artykule:
  • Jak zwiększyć sprzedaż w małej firmie? Znaj swoje przewagi!
  • Jakie działania pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w firmie przed świętami?
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie dzięki odpowiedniemu podejściu do kupujących?

Jak zwiększyć sprzedaż w firmie przed świętami? Daj klientom powód, by wspierać Twój biznes

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie? To może być prostsze, niż myślisz. Ludzie naprawdę chętnie wspierają małe, lokalne firmy. Dlaczego? Często takie działalności mają atrakcyjniejszą ofertę niż sieciówki. Wiele osób poszukuje na prezenty produktów wyjątkowych, niszowych i niepowtarzalnych, które wyróżnia wysoka jakość i unikalność. Klienci doceniają również życzliwe podejście do klienta i indywidualną obsługę, ponieważ sami mogą się wtedy poczuć wyjątkowi i ważni.
Co jeszcze sprawia, że skłaniamy się ku ofercie małych biznesów? Na pewno tzw. szeptany marketing lub poczta pantoflowa, dlatego warto sprawić, by inni polecali Twoją firmę (np. oferując obecnym klientom jakieś korzyści za polecenia). Kolejnym powodem może być poczucie lojalności – jeśli masz stałych klientów, dbaj o nich.
Jak jeszcze można zwiększyć sprzedaż przed świętami? Stwórz ciekawą kampanię promocyjną dopasowaną do potrzeb Twojej społeczności i koniecznie wrzuć o tym post świąteczny na FB czy Instagram. Oferuj gratisy i rabaty i wspominaj o nich w świątecznych reklamach.
Dodatkowo, jeśli masz biznes o zasięgu lokalnym, bądź ważnym uczestnikiem życia swojej miejscowości lub dzielnicy – wspieraj zbiórki, uczestnicz w festynach czy wydarzeniach sportowych i innych eventach – może w grudniu odbywają się w okolicy np. jarmarki świąteczne albo różnego rodzaju targi z ładnymi rzeczami na prezenty? Nie zapominaj też o rosnącej świadomości konsumenckiej. Coraz więcej osób stawia na rozwiązania etyczne i ekologiczne, dlatego warto dostosować się do ich oczekiwań.

Co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż w firmie na święta? Podejmij konkretne działania

Przygotuj specjalną świąteczną ofertę

Jak zwiększyć sprzedaż w grudniu? Pomyśl o dodatkowej usłudze lub produkcie, które przydadzą się w okresie świątecznym. Co powiesz na pakowanie towaru na prezent lub rozszerzenie oferty o ozdobne papiery, torebki lub pudełka? Możesz też dostarczyć zamówienie w stroju Mikołaja, stworzyć zestawy produktów lub np. kalendarz adwentowy w atrakcyjnych cenach. Można tu poszaleć z pomysłami!

Zrób reklamę świąteczną

Wykorzystaj emocje związane ze świętami. Pokaż historię swojej firmy albo – jeszcze lepiej – zaprezentuj swoje produkty i usługi w świątecznej oprawie. Aby zwiększyć sprzedaż w sklepie, nagraj rozpakowywanie paczki z Twojego sklepu albo świąteczne tipy z Twojej branży. Wrzuć nagranie (a najlepiej kilka!) na social media: Facebook, Instagram, TikTok lub Pinterest. Pamiętaj, że w Orange Flex dla Firm korzystanie z sociali nie zużywa Twojego pakietu danych dzięki usłudze Social Pass. Dzięki temu możesz dodawać posty świąteczne nawet codziennie!

Zadbaj o dobry kontakt z klientami!

Jeśli chcesz widzieć wyższe wyniki sprzedaży, bardzo ważne jest, żeby zadbać o kontakt z klientami, który w okresie przedświątecznym będzie intensywniejszy. Zwiększ swój Plan komórkowy w Orange Flex lub skorzystaj z oferty UNLMTD, zwłaszcza jeśli prowadzisz swój biznes online. Więcej internetu pozwoli Ci bez przeszkód dodawać więcej zdjęć i filmów produktowych na swoją stronę oraz szukać świątecznych inspiracji.
Nie ma Cię jeszcze z nami? Specjalna oferta Flexa dla jednoosobowych działalności gospodarczych to subskrypcja numeru bez zobowiązań. Uruchom dowolny Plan za 1 zł miesięcznie przez 3 miesiące z kodem BIZNESFLEX i zarządzaj nim w wygodnej apce.

Pomyśl o zakupach świątecznych, zanim zrobią to Twoi klienci!

Sprzedaż świąteczna nie musi startować w grudniu. Szał zakupów zaczyna się wcześniej – jedną z okazji, których nie możesz przegapić, jest Black Friday.

Zaopiekuj się potrzebami klientów – jak zwiększyć sprzedaż dzięki przyjaznemu podejściu do kupujących?

Kolejnym sposobem na to, jak zwiększyć sprzedaż przed świętami, jest troska o potrzeby i obawy swoich klientów. Do większych zakupów zachęca darmowa dostawa od określonej wartości koszyka. Klienci doceniają też prosty proces zakupowy. Żeby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, zapewnij kupującym wygodne i szybkie metody płatności, takie jak przelew natychmiastowy, BLIK czy płatność odroczona.
Jeszcze nie działasz online? Dowiedz się, jak założyć sklep internetowy
Czego jeszcze mogą obawiać się Twoi klienci? Nietrafionych prezentów! Rozwiążesz ten problem w dwóch krokach:
  1. Dokładnie opisz swoje produkty lub usługi na stronie internetowej – podaj skład, zawartość, wymiary lub inne parametry odpowiednie dla Twoich produktów. Do tego dodaj jak najwięcej zdjęć i filmików. Jeśli możesz, nagrywaj swoją pracę lub opowiadaj o niej w postach świątecznych.
  2. Zaoferuj przyjazną politykę zwrotów, wymian i reklamacji. Możesz dołączyć etykiety zwrotu do paczki, zagwarantować możliwość zwrotu do określonej liczby dni od zakupu i pokazać klientom prostą instrukcję zwracania produktów.
Teraz już wiesz, jak zwiększyć sprzedaż w firmie przed świętami i jak przygotować się na ten gorący sprzedażowy okres. Przystosuj nasze rady do swojego biznesu, pamiętaj o korzystnej ofercie Flex dla Firm i działaj!

Pierwszy raz Flex?

Poczuj wygodę subskrypcji, czyli zwykłe-niezwykłe usługi w apce.

Podobało się?
Udostępnij