Jak zarabiać na TikToku i na jakie kwoty można liczyć?
Autor: Orange Flex
Data dodania: 23 January 2025
Wyobraź sobie, że robisz w życiu to, co Cię pasjonuje, 😍 co sprawia Ci przyjemność i jeszcze na tym zarabiasz. A w dodatku nie są to małe sumy. 🤗 Kuszące, prawda? TikTok jest jednym z najlepszych miejsc, które to umożliwiają, cieszy się bowiem olbrzymią popularnością. 🎉 Trzeba jednak wiedzieć, jak się zabrać za zarabianie na TikToku! Dlatego pokusiliśmy się o mały risercz i mamy dla Ciebie kilka porad.💡Dowiedz się, jak zarobić na TikToku, 💰 na jakie zarobki można liczyć na tej platformie – i nie tylko.
🧐 O czym przeczytasz w artykule:
🎭 Na czym polega fenomen TikToka?
🎁 Jak włączyć zarabianie na TikToku i jak działają gifty oraz diamenty?
🤼♂️ Na czym polegają bitwy na TikToku?
📱 Co daje tapowanie na TikToku?
❓ Jak działa algorytm TikToka?
🤑 Jak zarabiać na TikToku (na kilka sposobów)?
💼 Jakie możliwości TikTok oferuje firmom?
💸 Ile zarabia się na TikToku?
👀 Zaczynasz na TikToku? Zajrzyj tu: Jak nagrywać TikToki? Poradnik dla początkujących tiktokerów
Od zera do tiktokera – krótka historia platformy i zarabiania na TikToku 🚀
TikToka w 2025 roku nikomu nie trzeba przedstawiać, ale dla porządku powiedzmy, że jest to aplikacja, 📱 która umożliwia użytkownikom nagrywanie i udostępnianie filmików wideo 🎬 o długości od 3 sekund do 10 minut. Ale nie tylko – na TikToku można również prowadzić transmisje live, w tym tzw. bitwy na TikToku, do których jeszcze przejdziemy.
A jak to się stało, że ten serwis społecznościowy stał się jednym z najpopularniejszych na świecie? TikTok został stworzony przez firmę ByteDance z siedzibą w Pekinie w Chinach. Platforma pojawiła się na rynku w 2016 roku pod nazwą Douyin, a w 2017 roku została uruchomiona jej globalna wersja. 🌍 W 2018 roku koncern wykupił konkurencyjną aplikację musical.ly, serwisy zostały połączone i stworzyły wielką platformę z milionami użytkowników, dając możliwość spopularyzowania aplikacji na całym świecie. 💯
Liczba miesięcznych aktywnych użytkowników TikToka w 2024 roku wynosiła ok. 2 mld osób[1], w samej Polsce jest ich około 12 milionów[2].
A w praktyce… na czym polega TikTok? Co tam można robić?
Panie, a czego tam nie można robić! Na TikToku znajdziesz mnóstwo różnych treści:
💃od układów tanecznych (zarówno tych profesjonalnych, jak i amatorskich) wykonywanych przez użytkowników w ramach trendów,
😂 przez pranki i challenge,
👯 reagowanie na cudze filmiki poprzez duety (publikowanie swojego wideo obok nagrania innego twórcy, jak w kolażu) i stitche (używanie czyjegoś filmiku jako części własnego filmu),
🤓 aż po tutoriale,
💕 zabawy filtrami,
🎥 oraz transmisje live.
Treści rozrywkowe oczywiście miło się ogląda, ale czy na TikToku się zarabia? Ba! Pytanie nie powinno brzmieć „czy”, a ile zarabia się z TikToka (zostań z nami do końca, a obiecujemy rzetelnie odpowiedzieć!). Ta platforma jest wręcz jednym z najlepszych narzędzi umożliwiających monetyzowanie treści w mediach społecznościowych. 🔝
No dobra, to pora dowiedzieć się, jak zarabiać na tym TikToku!🤔
Zarabianie na TikToku – jak w to wejść?
Najważniejsza informacja jest taka, że każdy tiktoker może zarabiać na swojej działalności. 🌟 Nie trzeba więc uzyskać możliwości monetyzacji, jak jest np. na YouTubie czy Instagramie. W praktyce zarabianie na TikToku nie jest jednak takie proste – no wiadomo, to się nie dzieje od razu, najpierw trzeba zgromadzić odpowiednio dużo zaangażowanych followersów. 📈
Jak zarabiać z TikToka? Na transmisjach live!
Po zdobyciu 1000 followersów TikTok umożliwia robienie transmisji na żywo, a 10 000 obserwujących pozwala na przyjmowanie w trakcie „lajwów" tzw. giftów. 🎁 Są to wirtualne upominki od widzów, którzy najpierw muszą kupić monety TikToka (po cenie uzależnionej od kraju i waluty), a następnie wymienić je na prezenty.
Każdy gift ma przypisaną cenę dla kupującego. Najtańszy kosztuje użytkownika jedną monetę, najdroższy – 39,999 monet TikToka. Paczki monet do kupienia są różne, np. za 12 monet płaci się w 2025 roku 99 groszy, za 330 monet – 24,49 zł, a za 16,500 monet – 1 169,99 zł. Wskazane kwoty dotyczą zakupu w aplikacji, na stronie TikToka w przeglądarce mogą być nieco wyższe.
👉 Co ważne, żeby móc w ogóle włączyć zarabianie na TikToku, twórca musi:
✅ zakwalifikować się do otrzymywania prezentów (przejść kontrolę bezpieczeństwa),
📆 mieć aktywne konto od co najmniej 30 dni,
👤być pełnoletni,
🚫nie być związany z żadną partią polityczną ani rządem.
Przeczytaj również: Odpuść sobie, bo jesteś wystarczająco super! 💪
Przeliczanie giftów na diamenty – zarabianie na live na TT
Zarobki na TikTokowych live’ach otwiera zbieranie giftów, którymi widzowie podnoszą popularność treści twórcy. 📈 Na podstawie oceny tej popularności TikTok przyznaje tzw. diamenty.
Tutaj proces jest dość skomplikowany, bo TikTokowy kurs wymiany giftów na diamenty nie jest stały i może się zmieniać. ⏳ Ale jak wynika z większości wypowiedzi twórców, zwykle „diamentowa” wartość prezentów to połowa ich wartości w monetach, za które kupił je widz. Czyli jeżeli tiktoker dostanie gift kosztujący 100 monet, to TikTok może za niego przyznać 50 diamentów (druga połowa to prowizja dla platformy).💰
Przeliczanie diamentów na pieniądze – zarabianie na live na TT
Ostatnim punktem procesu zarabiania na live na TikToku jest wymiana diamentów na realne pieniądze. 💵 Wartość TikTokowych diamentów jest określana w dolarach amerykańskich 💲 i również może być zmienna. W momencie pisania tego artykułu 1 diament = $0,005 USD, a więc 1000 diamentów to $5 USD, a 10 000 diamentów: $50 USD. Jeśli TikToker chce dostać wypłatę w złotówkach, to musi posiadać konto PayPal i oczywiście przejść przewalutowanie. 🤑
A więc to, ile ostatecznie zarabia się z TikToka na live’ach, zależy od liczby otrzymanych prezentów 🎁 oraz aktualnego kursu gifty => diamenty => dolary => złotówki.
Bitwy na TikToku i tapowanie, czyli jak zwiększyć zarobki z live na TT
Najpopularniejszym sposobem twórców na to, jak zarabiać z TikTokowych live’ów znaczące pieniądze, jest prowadzenie bitw na TikToku. 🥊🥊 To nic innego jak zawody między twórcami, którzy łączą swoje live’y w jedną transmisję – widz ma ekran podzielony na pół, po jednej stronie jest live jednego tiktokera, a po drugiej: drugiego. 👥 Takie „razem, ale osobno” jest możliwe poprzez wysłanie drugiemu twórcy zaproszenia do wspólnej transmisji, z punktu widzenia tiktokera przypomina to nieco połączenie na Skype.
Podczas bitw na TikToku twórcy rywalizują o popularność w pojedynkach. 🏆 Podczas pojedynku widzowie mogą dołączyć do drużyny danego twórcy, tapując (stukając dwukrotnie) jego live. Na górze wyświetla się pasek w dwóch kolorach – im więcej osób dołączy do drużyny danego tiktokera, tym dłuższy staje się jego pasek (a jego przeciwnika – krótszy). 📊 Pojedynek ma określony czas i może mieć kilka starć. Co więcej, twórcy zdobywają również popularność dzięki otrzymanym prezentom (dołączenie do drużyny daje twórcy 3 punkty, a każdy prezent kolejny 1 punkt).
Podczas bitw na TikToku twórcy proszą o tapowanie nie tylko ze względu na to, że umożliwia ono dołączenie do drużyny danego tiktokera, ale też dlatego, że po prostu podnosi jego popularność w oczach platformy. 📈 Co może przekładać się na więcej diamentów. Im więcej osób będzie w drużynie twórcy podczas bitwy na TikToku, im więcej dostanie on prezentów i im więcej polubień (tapowania), tym więcej może zarobić w trakcie live’a. 💰🎉
Jak zarabiać na TikToku? Inne możliwości
Zarabianie na TikToku 💰 to nie tylko transmisje live. Jak jeszcze można zyskać na prowadzeniu konta na tej platformie?
- Promowanie produktów (influencer marketing) – podejmowanie współpracy z markami, które chcą promować swoje produkty lub usługi w social mediach, może się baaardzo opłacić (jak bardzo – o tym za chwilę). 💼 To kolejny świetny sposób na zarabianie na TikToku. Żeby otrzymywać takie propozycje, trzeba jednak prowadzić atrakcyjny kanał, który angażuje odbiorców i trafia z treściami do klientów danej marki. Możesz też samodzielnie skontaktować się z lokalnymi firmami i zaproponować współpracę. Jak to działa? Dostajesz produkt, testujesz go, opowiadasz o zaletach i otrzymujesz wynagrodzenie (lub otrzymujesz dany produkt w zamian za jego promocję – tzw. barter).
- TikTok Creator Marketplace – to program sponsorowany TikToka, który ułatwia wdrożenie punktu pierwszego, a więc wejście w influencer marketing. Program ma ułatwiać markom znalezienie odpowiednich twórców do swoich kampanii.
- Marketing afiliacyjny – to programy partnerskie, które opierają się na polecaniu – wydawca poleca produkt, usługę lub stronę i otrzymuje od reklamodawcy prowizje od sprzedaży.🤝 Aby zacząć w ten sposób zarabiać na TikToku, zazwyczaj nie trzeba mieć dużej liczby obserwatorów. 😍 Co to znaczy w praktyce? Dostajesz produkt, opowiadasz o nim i wklejasz specjalny link, który otrzymujesz od reklamodawcy. Jeśli Twoi followersi go klikną i kupią daną rzecz, dostajesz określony w umowie procent od transakcji.
- TikTok Creator Fund – program partnerski platformy, który ułatwia zarabianie na TikToku. Obejmuje osobną strukturę wynagrodzeń opartą na liczbie wyświetleń twórczości tiktokera oraz zaangażowaniu jego odbiorców (polubieniach, otrzymanych prezentach, wygranych bitwach na TikToku etc.). Aby zgłosić się do TikTok Creator Fund, trzeba mieć minimum 10 tysięcy obserwujących, co najmniej 100 tysięcy wyświetleń w ostatnich 30 dniach i ukończone 18 lat.
- Zarządzanie kontami – polega na prowadzeniu konta w SoMe innym osobom. Żeby to robić, musisz znać podstawowe zasady social media marketingu, przyda się też wiedza na temat zarządzania kampaniami TikTok Ads. 👩💻📊
- Sprzedaż konta – tiktoker może też zarobić na sprzedaży konta. Za małe konto, czyli posiadające 6000 obserwujących, można zgarnąć około 230 zł, a za duże, z 80 000 obserwujących – mniej więcej 2200 zł. 💰🔄
❗️❗️ Do zarabiania na TikToku niezbędny jest stabilny, niezawodny i najlepiej nielimitowany internet mobilny. Właśnie taki znajdziesz w Planie UNLMTD w Orange Flex! Z UNLMTD możesz nagrywać i publikować bez ograniczeń wszędzie tam, gdzie masz zasięg. Bez obaw o to, że zaliczysz spadek prędkości po zużyciu określonej ilości danych. Świetna opcja nie tylko dla tych, którzy lubią oglądać TikToka, lecz także dla twórców i właścicieli małych firm! ✨ Dowiedz się więcej o internecie bez limitu UNLMTD.
Jak działa algorytm TikToka?
Algorytm TikToka, czyli system, który dobiera treści wyświetlane użytkownikowi na stronie „Dla Ciebie” (for you page, FYP) 📲 stawia na filmy podobne do tych, które już mu się spodobały, ale nie tylko. Algorytm TikToka bazuje na kilka czynnikach:
🕓 Spędzony czas – TikTok chętnie podpowiada użytkownikowi treści odpowiadające tym filmom lub tematyce tych twórców, na których oglądaniu spędził dotychczas najwięcej czasu. To pozwala na dość szybkie dostosowanie apki do swoich preferencji: wyszukanie i obejrzenie co najmniej kilku wideo o interesującej Cię tematyce sprawi, że TikTok zacznie sam je podpowiadać na FYP.
❤️ Interakcje – algorytm TikToka solidnie karmią również polubienia czy udostępnienia oraz to, jakich twórców obserwujesz, czyje transmisje na żywo oglądasz / komu dajesz gifty podczas live’ów.
🔍 Dane profilowe – np. takie jak płeć i wiek użytkownika, hasztagi w jego opisie.
#️⃣ Trendy – TikTok chętnie wyświetla filmiki, które wpisują się w trendujące dźwięki (podkłady) i hasztagi.
🌍 Geolokalizacja i język – algorytm TikToka bazuje też na lokalizacji użytkownika oraz języku wybranym w aplikacji i ustawieniach telefonu.
Jak wykorzystać tę wiedzę o algorytmie TikToka, by lepiej zarabiać na TikToku? Przede wszystkim:
💃 Wpisuj się w trendy – zwracaj uwagę na to, które podkłady muzyczne i dźwiękowe cieszą się dużą popularnością, jakie układy taneczne lub odgrywane scenki są chętnie oglądane oraz powielane, z których memów i naklejek korzystać, etc.
⭐ Stwórz zaangażowaną społeczność – liczba obserwujących ma znaczenie dla dobrego zarabiania na TikToku, ale jej sztuczne nabijanie przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Przy współpracach marki weryfikują często autentyczność obserwujących pod kątem ich kupowania. No i oczywiście: im więcej razy obserwujący polubi, skomentuje i udostępni Twoje treści, im więcej czasu spędzi na live’ach i im więcej da Ci prezentów, tym bardziej wzrasta Twoja popularność jako twórcy.
👥 Postaw na regularność – dbaj o swoich obserwujących oraz zyskiwanie tych nowych, regularnie publikując nowe treści oraz prowadząc transmisje na żywo czy będąc aktywnym na innych profilach.
Zajrzyj też na TikToka Orange Polska!
TikTok jako narzędzie marketingowe dla firmy – jak może Ci pomóc w jej rozwoju?
TikTok to nie tylko doskonały zabijacz czasu, ciekawa platforma rozrywkowa i opcja na dodatkowy zarobek dla osób prywatnych. Ale również – świetne narzędzie dla firm. 👔 Na początku artykułu zaznaczyliśmy, jak ogromną popularnością cieszy się ta aplikacja na całym świecie i jak szerokie jest jej grono zaangażowanych użytkowników w skali miesiąca. 📅 Dodamy jeszcze tylko, że od stycznia 2024 roku apkę pobrano ponad 875 mln razy[3], co doskonale świadczy o tym, że popularność TikToka wyłącznie rośnie. 📈
A ponieważ Zetki i pokolenie Alfa szczególnie upodobały sobie właśnie TikToka, to aplikacja jest idealnym miejscem do działań marketingowych dla firmy, która celuje właśnie w tę grupę klientów (w przypadku pokolenia Alfa: wkrótce będzie celować, no bo to jeszcze bejbiki 😊).
Nie da się ukryć, że TikTok oferuje firmom naprawdę sporo narzędzi, które mogą wznieść ich marketing na wyższy poziom. I mowa tu nie tylko o promowaniu marki dłuższymi lub krótszymi wideo albo prowadzeniu transmisji live, ale również o takich rozwiązaniach dla biznesu, jak:
🏢 TikTok Business Center – scentralizowana przestrzeń do zarządzania firmą i reklamami na TikToku. Umożliwia zapraszanie wielu osób do pracy nad kampaniami z jednego miejsca, a także zarządzanie ich uprawnieniami oraz kontami reklamowymi. To takie centrum firmowego działania na TikToku, z którego zyskuje się wgląd również do TikTokowych platform opisanych poniżej.
📊 TikTok Ads Manager – menedżer reklam, który umożliwia sprawne dodawanie reklam, w tym ustawianie budżetu, opcji targetowania czy metod ustalania stawek. Z jego poziomu można zakładać i nadzorować kampanie reklamowe, grupy reklam oraz pojedyncze reklamy. A formatów reklamowych jest całkiem sporo:
- In-Feed Ads 🎥 – wideo trwające 5-60 sekund, które wyświetlają się jako kolejny filmik na stronie „Dla Ciebie” (for you page, FYP) użytkownika TikToka, można umieszczać w nich przycisk CTA.
- TopView Ads 📲 – „pełnometrażowe” reklamy na TikToku o długości do 60 sekund, które pojawiają się użytkownikowi jako pierwsze wideo po uruchomieniu aplikacji, można dodawać w nich przycisk CTA.
- Brand Takeover Ads 🔝 – krótszy format TopView Ads, reklamy trwają tu 3-5 sekund i również wyświetlają się użytkownikowi jako pierwszy filmik po otwarciu apki. Cecha charakterystyczna: gdziekolwiek widz kliknie reklamę, zostaje przeniesiony do strony docelowej albo Hasztag Challenge (wyzwania dla użytkowników z własnym hasztagiem, pod którym będą tworzyć swoje filmiki, np. taneczne albo sportowe).
- Branded Effects 🎨 – reklama w postaci własnych filtrów, naklejek lub efektów marki, z których mogą korzystać użytkownicy przy tworzeniu własnych treści.
- Spark Ads 🌟 – narzędzie reklamowe służące do promowania już istniejących na TikToku treści, swoich lub partnera (np. influencera współpracującego z marką). Wyświetlają się odbiorcy tak jak reklamy In-Feed, ale nie mają przycisku CTA, tylko przenoszą widza do oryginalnego konta twórcy danego nagrania.
💼 TikTok Creator Marketplace – platforma, którą opisaliśmy już wcześniej: służy do wyszukiwania twórców (influencerów) mogących promować firmę lub markę oraz do nawiązywania współprac.
🛍️ TikTok Shop – czyli e-sklep. Umożliwia widzom kupowanie produktów, które pojawiają się w filmikach firmy, bez konieczności przechodzenia na inną stronę: wszystko dzieje się na TikToku. Obecnie narzędzie jest dostępne tylko w USA, ale warto już nastawić się na wpisanie go w swoją strategię marketingową, gdy tylko wejdzie na „polskiego” TikToka.
Jesteś właścicielem JDG? W zarabianiu na TikToku z konta firmowego i zwiększaniu widoczności marki na platformie przy prowadzeniu jednoosobowej działalności gospodarczej wesprze Cię Orange Flex dla Firm. 💼 Z nami możesz mieć nielimitowany internet w Planie UNLMTD, by Twoje firmowe konto mogło być aktywne zawsze. Jeśli jeszcze nie masz u nas swojego służbowego numeru telefonu, to możesz skorzystać z promocji na 3 miesiące wybranego Planu dla Firm za 1 zł/mies. – wystarczy, że przy rejestracji wpiszesz kod BIZNESFLEX. 🎉
No to… ile zarabia się na TikToku?
Nikt nie lubi odpowiedzi „to zależy", ale faktycznie – to, ile można zarobić na TikToku, 💵 zależy m.in. od liczby followersów, tematyki publikowanych treści (największy potencjał mają konta o tematyce rozrywkowej, beauty, modowe oraz lifestyle'owe), zasięgów czy czasu trwania danej kampanii. 📊 Nie bez znaczenia są też trendy, którymi żyje TikTok. Mogą to być: popularny dźwięk, układ taneczny, hasztag czy element graficzny. 🎶🕺💄 Mają one swoją żywotność i szybko stają się viralami.
Zarobki najpopularniejszych polskich TikTokerów sięgają obecnie kilkudziesięciu tysięcy złotych za jeden materiał, ale górna granica nieustannie przesuwa się coraz wyżej. 🚀 Żeby zarabiać na TikToku, nie trzeba jednak wcale być gigantem – w końcu każdy od czegoś zaczyna!🌟 Mając mniejsze konto, na współpracach z markami można zarobić około 2,5-5 tys. zł, ale już większe profile mogą zgarnąć nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych za dwa dobre filmy,🤩 jak zdradził Lesław Dzik[4]. Z kolei Dominik Rupiński oszacował, że swój pierwszy milion na TikToku zarobił w ok. 7 lat[5].
Prawdziwym hitem są współprace długoterminowe – jeśli influencer ma własny popularny format, a jego materiały generują potężną liczbę wyświetleń, kwoty za 6-7 materiałów promujących markę sięgają 80-100 tys. zł. 🤯 Nie dziwi więc fakt, że „polska królowa TikToka”, Maria Jeleniewska, w 2023 roku pochwaliła się... zakupem trzech mieszkań w Hiszpanii[6], w tym co najmniej jednym wartym milion złotych. 🏠🌴
Zajrzyj też tutaj: Poradnik: jak polecać Orange Flex i zarabiać? 💡
Źródła danych:
-
https://empemedia.pl/digital-poland-2024-raport-social-media-w-polsce/, dostęp 22.12.24 ↑
Pierwszy raz Flex?
Zazdro! Subskrypcja w apce to złoto, a z promkami na start to już w ogóle 11/10.
Pierwszy raz Flex?
Zazdro! Subskrypcja w apce to złoto, a z promkami na start to już w ogóle 11/10.