Orange Flex logo
Strzałka

Aplikacje do biegania, które warto znać

: Orange Flex

: 22 kwietnia 2022

Blog post

W ostatnim czasie bieganie stało się modą, ale też zdrową pasją wielu osób. Można uprawiać je w dowolnym czasie i w dowolnej częstotliwości, dlatego łatwo wprowadzić ten sport do swojej rutyny. Co ciekawe, rozpoczęcie przygody z biegami nic nie kosztuje i nie wymaga szczególnej wiedzy. Jednak jeżeli chcesz szybko osiągać widoczne efekty, poprawiać swoją wydolność i osiągnięcia, warto podejść do tego z głową. Pomogą ci w tym aplikacje do biegania – sprawdź, jakie dają możliwości i z których dostępnych aplikacji warto skorzystać.

Jak działają aplikacje do biegania i dlaczego warto z nich korzystać?

Aplikacje do biegania pozwalają na urozmaicenie codziennych treningów. Wprowadzają elementy rywalizacji i umożliwiają szczegółową dokumentację biegów, a co za tym idzie wyciąganie z nich cennych wniosków.

W jaki sposób aplikacje uzyskują dane o skuteczności Twojego treningu? Wykorzystują technologię GPS, dzięki czemu pozwalają dokładnie określić przebyte trasy i je analizować. Z tego względu korzystanie z nich wymaga stałego połączenia z internetem. Część apek treningowych ma wprawdzie tryb offline, jednak uzyskiwane wówczas dane są znacznie okrojone. Dlatego trenując z aplikacją, musisz mieć dostęp do sieci mobilnej. Jeśli nie posiadasz nieograniczonego internetu w telefonie, możesz monitorować zużycie danych, np. za pomocą usług takich jak Orange Flex, gdzie możesz w każdej chwili możesz zmienić swój Plan na taki z większą liczbą GB.

Co ciekawe, korzystając z aplikacji do biegania, możesz także dołączyć do społeczności biegaczy i wymieniać się doświadczeniami. Będzie temu bieganie będzie miało większe szanse zostać integralną częścią Twojego życia.

Obsługa aplikacji dla biegaczy jest bardzo prosta:

Krok 1. – pobierz wybraną apkę z sklepu AppStore, AppGallery lub sklepu Google Play;

Krok 2. – po zainstalowaniu wybierz interesującą Cię dziedzinę sportu – większość apek przeznaczonych jest nie tylko dla biegaczy, ale i rowerzystów, pływaków, wędrowców górskich i innych pasjonatów sportu;

Krok 3. – rozpocznij trening z uwzględnieniem monitorowania swojej trasy i parametrów życiowych.

Najlepsze aplikacje do biegania

Dobra aplikacja do biegania powinna cechować się:

  • przyjaznym i nieskomplikowanym interfejsem;
  • możliwością uruchomienia w trybie offline i zbierania choćby częściowych danych bez konieczności łączenia się z siecią;
  • dostępem do społeczności i możliwością włączenia się w rywalizację między użytkownikami;
  • wyróżnieniem różnych kategorii biegu – truchtu, chodu, biegania, uprawiania innych sportów, dzięki czemu uzyskane dane będą zawsze miarodajne.

Oto kilka z aplikacji, które spełniają powyższe warunki i które warto przetestować podczas treningów biegowych:

  • RunKeeper – aplikacja dla początkujących biegaczy

Swoją przygodę z bieganiem warto rozpocząć właśnie od tej aplikacji. RunKeeper to intuicyjne i łatwe w użyciu narzędzie, które w prosty sposób przedstawia takie dane jak: spalane kalorie, długość trasy, tempo czy prędkość i ułatwia wprowadzenie biegania do rutyny. Jedną z chwalonych opcji tej aplikacji jest również szybkie ustalanie nowych tras na podstawie już przebytych dystansów. Dzięki temu codzienne bieganie nie stanie się nudne. Aplikacja RunKeeper jest dostępna na urządzenia z systemami Android i iOS.

  • Strava – monitoruj swoje trasy

Strava to aplikacja łącząca się z GPS, która pozwala wyznaczyć trasę biegu i nagrać ją, a następnie przeanalizować skuteczność treningu na każdym jej odcinku. Apka pokazuje nie tylko całościowy przebyty dystans, ale również prędkość, tętno, spalone kalorie oraz wysokość terenu. Aplikacja dzieli trasę na części, dzięki czemu można znacznie lepiej przeanalizować swoje osiągnięcia i dostrzec braki. Strava umożliwia także pokazywanie swoich tras i wyników innym użytkownikom aplikacji. Pozwala to wzajemnie się motywować i sprawia, że bieganie nabiera znamion rywalizacji, przez co staje się bardziej ekscytujące. Aplikacja to nie tylko śledzenie postępów i tras znajomych, ale również poznawanie osób uprawiających tę samą dyscyplinę sportu i wspólne umawianie się na treningi.

Wyżej wymienione funkcje aplikacji są darmowe. Chcąc uzyskać dodatkowe dane, takie jak poziom kondycji i wskaźnik zmęczenia czy otrzymać dopasowane do umiejętności i celów plany treningowe, należy skorzystać z wersji premium. Jeśli bierzesz bieganie na poważnie i przygotowujesz się do maratonów, ciekawym rozwiązaniem będzie dla Ciebie też podawanie przez lektora czy zbliżasz się rekordu ustanowionego na danej trasie przez innych użytkowników. Aplikacja jest dostępna na urządzenia z systemami Android i iOS.

  • Adidas Running by Runtastic – biegaj z głową i… muzyką w tle

Aplikacja zapisuje mapy tras, przebyte dystanse, prędkość, czas biegu oraz liczbę spalanych kalorii. Posiada także funkcję trenera głosowego, autopauzowanie czasu biegu podczas postojów (przydatne np. gdy musisz zatrzymać się przed przejściem dla pieszych), a także możliwość tworzenia grup z innymi użytkownikami, dzięki czemu łatwo podzielisz się informacjami i osiągnięciami ze swoją grupą biegową. Co ciekawe, apka pozwala także na synchronizację ze Spotify lub Pandorą i streamowanie muzyki podczas biegów – z Orange Flex i pakietem Music Pass możesz słuchać muzyki bez utraty transferu danych.

W wersji premium dodatkową korzyścią jest dostęp do szczegółowych planów treningowych. Opcję można przetestować za darmo w 7-dniowym wariancie próbnym. Adidas Running by Runtastic można zainstalować na systemy Android oraz iOS.

  • Nike Run Club – biegaj i chudnij skutecznie

Nike Run Club, podobnie jak powyższe aplikacje biegowe, pozwala monitorować prędkość biegu, spalane kalorie i skuteczność treningu, jednak jest nastawiona bardziej na osiąganie wyników w odchudzaniu i dbaniu o sylwetkę niż analizowaniu tras. Za uzyskane osiągnięcia aplikacja przyznaje medale – symboliczne nagrody motywujące. Ponadto wszystkie dane sumuje tygodniowo i miesięcznie, dzięki czemu łatwiej analizować efekty ćwiczeń. Podobnie jak Adidas Running by Runtastic, Nike Run Club łączy się z serwisami streamującymi muzykę i pozwala odtwarzać ją w tle podczas treningu. Aplikacja jest dostępna na Android oraz iOS.

tyler-nix-Y1drF0Y3Oe0-unsplash.jpg

  • Pace Control – polska aplikacja do biegania

Stworzona przez Polaków apka biegowa została zaprogramowana z myślą o wygodzie i prostocie użytkowania. Rejestruje treningi, lokalizując biegacza, mierzy prędkość biegu i jego czas oraz pozwala porównywać osiągnięcia na różnych odcinkach trasy. Podaje też szacunkowy czas dotarcia do mety i wprowadza element ścigania się z wirtualnym przeciwnikiem, co stanowi dodatkową motywację do poprawy wyników. Pozwala także na biegowe pojedynki między znajomymi i wzajemne porównywanie osiągnięć. Oryginalną funkcją jest też opieka wirtualnego asystenta biegu, który podpowiada jak poprawić jakość biegu, lepiej wykorzystywać energię w trakcie ćwiczeń i zwiększyć determinację. Pace Control jest aplikacją polecaną dla osób startujących w maratonach i chcących szybko zwiększyć swoje wyniki. Aplikacja jest dostępna wyłącznie na urządzenia działające w systemie Android.

  • Map My Run – aplikacja biegowa premium

Płatna aplikacja biegowa, która – poza dołączeniem do społeczności biegaczy, tworzeniem tras, analizowaniem osiągnięć i dostarczaniem danych – proponuje:

  • tworzenie indywidualnych planów treningowych;
  • śledzenie na żywo pokonywanej trasy;
  • wskazówki dźwiękowe sygnalizujące zwiększenie tempa i innych parametrów;
  • dołączanie do wyzwań i walkę o miejsca w tabeli liderów (a nawet wygrywanie nagród);
  • eksportowanie danych poza aplikację do plików o różnych rozszerzeniach.

Map My Run ma także unikatową możliwość łączenia się z urządzeniami typu wearables, np. Google Fit, Android Wear, Garmin, Fitbit czy Suunto. Przykładowo, parując ją z butami Under Armour, można uzyskać zaawansowane dane, takie jak długość kroku czy kąt uderzenia stopy. Aplikację można pobrać na urządzenia Android i iOS. Można ją również zainstalować w wersji Map My Run+, która dodatkowo pozwala na monitorowanie spożywanych kalorii i bilansu energetycznego.

  • iSmoothRun Pro – trening z iPhonem, online i offline

Jest to płatna aplikacja dostępna tylko na urządzenia iOS, która łącząc się z siecią, monitoruje osiągnięcia za pomocą GPS. W razie zerwania się połączenia z internetem, nie przestaje działać – pobiera dane, dzięki zamontowanym w iPhonie czujnikom ruchu. To pozwala śledzić czas biegu, szybkość i rytm oraz zmiany na poszczególnych interwałach, także w trybie offline. Aplikacja ma wbudowany również kalkulator tempa biegu oraz pozwala na pobieranie uzyskanych danych w plikach o różnych formatach zewnętrznych. Dzięki temu wyniki można, np. wydrukować i pokazać trenerowi czy fizjoterapeucie.

Udostępnij:

Wybierz Plan Orange Flex bez zobowiązań

Jak skorzystac z promocji Flex
Sprawdź szczegóły

Zobacz też

Jak uniknąć niepotrzebnego stresu?

Przeczytaj o sprawdzonych sposobach na walkę ze...

Jak zadbać o wellbeing, pracując z domu?

Pracujesz zdalnie? Poznaj kilka sprawdzonych tipów na...

Jak ważny jest wypoczynek?

Rzadko kiedy zdajemy sobie jednak sprawę z...

Przejdź do wszystkich